I Lister24 lørdag 18. mars og tirsdag 21. mars, leser vi om det liberale og konservative homofile samlivet, likekjønnet vielse. Vi kommer aldri til å få det bibelske svaret på disse spørsmålene fra kirkens eller andre menigheters uklare liberale syn på det. Bibelen er den eneste kilden som gir oss det riktige svaret i denne settingen! Enten vi liker det, eller ikke!

Bibelen sier: 1. Mos. 19:5: «De ropte på Lot og sa til ham: Hvor er de menn som kom til deg i natt? Før dem ut til oss så vi kan ha omgang med dem.»

Bibelen er klar: Det Sodomas og Gomorras menn ville det var å enkjønnet omgang med de englene/ sendebudene, som Herren hadde sendt til Lot og hans familie for å fri dem ut fra. Herrens rettferdige dom som skulle ramme denne byen på grunn av enkjønnet samliv.

Bibelen sier: 1. Mos. 19:17: «Da de nå hadde ført dem utenfor byen, sa den ene: Fly for ditt liv! Se deg ikke tilbake og stans ikke noe sted på hele sletten. Fly opp i fjellene for at du ikke skal bli revet bort!»

Det som der etter min mening ikke finnes noen tvil om, det er at all synd, likekjønnet ekteskap, løssluppen sexorgier mellom likekjønnede, og all annen usømmelighet måtte Gud i sin rettferdighet sende en guddommelig rettferdighets dom over, slik at der ikke fantes fnugg av spor igjen etter denne usømmelige, og unaturlige seksualaktiviteten som fantes i datidens, Sodoma og Gomorra!

Bibelen sier: 1. Mos. 19:23: «Solen var gått opp over jorden da Lot kom til Soar.»

Lot, den rettferdige fikk den tiden han trengte av Gud, til å komme i sikkerhet. Men når Lot var kommet i sikkerhet, skjedde det noe som de ugudelige i Sodoma og Gomorra, ikke trodde på! (Kanskje de som nåtidens vantro gudsbespottere sier, også sa konspirasjonteorier – konspirasjonsteologer?)

Bibelen sier: 1. Mos. 19:24: «Da lot Herren det regne ned over Sodoma og Gomorra svovel og ild fra Herren, ut av himmelen.»

Ja, tragisk! Så skjedde det, og jeg tror det kommer til å skje igjen, en rettferdig domsakt fra Herren vil også nå i avslutningsfasen, ramme denne syndens ocean når Herren time er inne for det!

Bibelen sier: 1.Mos. 19:25: «Han ødela disse byene og hele sletten, alle dem som bodde der i byene, og alt som grodde på marken.»

Gud i sin rettferdighet, var og er så rettferdig i sin personlighet og vesen, at han kunne ikke unngå å utradere alt og alle, som hadde sine relasjoner relatert opp til Sodoma og Gomorras, unaturlig livsmønster og skammelige gjerninger! Vi må alltid huske på, at det er Guds rettferdige vesen og egenskaper, som utøver rettferdighetens dom over urettferdighetens, unaturlige livsmønster! Endetidens synd!

Bibelen sier: Judas brev. 1:7: «Likesom Sodoma og Gomorra og byene der omkring, som på samme måten som disse drev hor og gikk etter fremmed kjød, og nå ligger som eksempel for våre øye og lider straffen i en evig ild.»

Det Bibelen formidler gjennom dette ordet her, det er at endetidens – nåtidens mennesker, lever ut disse unaturlige lystene og andre som ikke gjør det sympatiserer gjerne med de som gjør det! «Gikk etter fremmed kjød» som det står i her, det er ensbetydende med å leve i homoseksuelle, enkjønnede forhold, noe som Guds ord taler og advarer imot! Derfor er Sodoma og Gomorras synd, også nåtidens – endetidens synd!

Derfor er Sodoma og Gomorras synd, også nåtidens – endetidens synd!

Bibelen sier: Judas brev. 1:8: «Likevel gjør nå disse mennesker det samme. De går i drømme, de gjør kjødet urent, de forakter herredømmet og spotter høye makter.»

Selv om advarslene fra Sodomas og Gomorras tid, omtales som relatert opp til vår tid, så gjør likevel nåtidens – endetidens mennesker akkurat det samme. De som gjør det, lever i Sodomas og Gomorras unaturlige seksuelle synd. Disse menneskene lever i deres egen drømmeverden, sier Bibelen, idet de gjør kjødet – gjør deres legeme urent - i det unaturlige som går imot den naturlige skapte seksuelle samlivsformen! Gjennom et slikt livsmønster, spotter de det guddommelige herredømmet, og den guddommelige åndelige gudgitte velsignede rettferdigheten!

Evangelist Ove Jan Ludvigsen