St.Hans-helgen gikk andre NM-runde i rallycross på Grenland Motorsportsenter. Siden forrige runde har Egeland gjennomført flere oppdateringer på bilen, noe som viste seg å gi resultater.

Til tross for litt motorproblemer under fredagens treningsrunder, samt en sprekk i bakakslingen – så kjørte Egeland merkbart bedre enn noen gang.

– Teamets mekanikere sto på til langt ute i de sene kveldstimer slik at Escorten var ”race ready” lørdag morgen. Egeland tok den ene starten etter den andre og med en syvendeplass etter innledende omganger, sto Egeland med tredjespor i B-finalen, rapporterer klubbens pressetalskvinne Anne Beth Mål Arntzen.

Nok en gang tok Egeland starten, men ble liggende som nummer tre i feltet inn i første sving. En av konkurrentene foran fikk sleng på bilen og bråstoppet i sandfella. Det smalt først bak, så foran – og escorten suste inn i siden på bilen foran.

Til tross for dette la Egeland gasspedalen i bånn og fortsatte videre med kurs mot alternativsporet. Det varte og rakk før han omsider kom rullende – så var det bom stop igjen! Speedwieren røk tvert av – så det var med andre ord ikke mer å gi.

– Rammevangeren så ut som et åtte-tall og store deler av fronten må rettes, i tillegg kommer også de kosmetiske reparasjonene med pussing og lakkering av fanger, skjermer og panser, sier Anne Beth Mål Arntzen.

Egeland selv kan nesten ikke få takket teamet nok – og sier at de er spesielt viktige i tider som dette. Uten teamet hadde det verken vært mulig eller moro å kjøre NM! Dessuten ønsker både Egeland selv – og teamet forøvrig – å takke sponsorene som gjør dette mulig.

Resultatmessig går det uansett bedre og bedre, med en 9. plass på Grenland og en 10. plass på Momarken, så ligger Egeland nå på en 7. plass så langt i NM-sammendraget. Likevel, teamet har en travel tid foran seg – med tanke på tredje NM-runde som skal kjøres på Finnskogbanen allerede 7 og 8. juli.