– Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt ny bil og ikke er helt mitt merke, så er det absolutt en god bil. Den dro godt i oppoverbakkene og var god å kjøre. I tillegg var det mye tekniske fine greier, hakket mer enn i min Golf, sier Arntzen.

SOM DE FLESTE nye biler i dag, kommer denne bilen med en rekke tekniske funksjoner, blant annet når det gjelder sikkerhet. Det synes hun er positivt.

– Det tar jo litt lengre tid å sette seg inn i det, men jeg har et inntrykk av at all denne teknikken gjør at man kan kjøre tryggere. Samtidig må man ikke stole for mye på det, for man må fortsatt følge med på veien og kjøre slik man gjorde før i de mindre tekniske bilene, sier Arntzen.

Anne Beth Mål Arntzen trekker frem de tekniske løsningene som noe av det beste med bilen. Foto: Olav Hoel

– Hvordan var denne bilen å kjøre i forhold til den golfen du kjører til vanlig?

– Jeg er egentlig veldig glad i å kjøre min egen bil, men det er jo litt annerledes når det er helt nye biler. Denne bilen er jo større, har flere hestekrefter og var god å kjøre. I tillegg hadde denne bilen automatgir, noe jeg ikke er så vant med. Ellers var det ikke noe veldig stor forskjell, selv om det summa sumarum var en god bil, sier Arntzen.

– Hva likte du best med denne bilen?

– Jeg tror jeg må si alle de fine, tekniske løsningene, alt fra at den sa ifra når jeg var over stripen på den ene eller den andre siden av veien og at den minner deg på at du kjører for fort med at den indikerer det på dashbordet. Jeg er mye ute og kjører og har gjerne mange ting i hodet på en gang, så akkurat den synes jeg var en fin løsning, sier Arntzen.

Anne Beth Mål Arntzen kjører til daglig en Golf, men synes også den nye Renault Kadjar var en god bil å kjøre. Foto: Olav Hoel

HUN ER SELV aktiv i motorcrossmiljøet i Kvinesdal gjennom NMK Kvinesdal, hvor hun blant tar bilder i forbindelse med stevner. Senest i helgen var hun på Momarken.

– Jeg trives derimot best på sidelinjen, og kjører ikke noe selv på disse stevnene. Samtidig er det en gjeng med folk som sørger for at jeg har det travelt og har noe å gjøre samtidig som jeg får tatt noen bilder og skrevet litt. Jeg har bare holdt på med dette i et år, og lærer stadig mer om biler. Det jeg liker best med dette er vel kombinasjonen av fart og action, sier Arntzen.

Selger Tim Birgersson mener dette er en bil som passer for mange. Foto: Olav Hoel

I LISTER er det Kvinesdal Auto som står for Renault-salget, og har dette å si om testbilen.

– Det er en bil Renault satser litt på fremover. Den kommer med både diesel- og bensinmotor, og man kan også få den i firehjulstrekk. I tillegg kommer den med både automat og manuelt gir. Testbilen er derimot en dieselbil med den høyeste utstyrsutgaven, en såkalt bose-edition, og har det meste av ekstrautstyr, sier Tim Birgersson, selger ved Kvinesdal Auto.

Testbilen Renault Kadjar er en såkalt Bose-edition, som har det meste av ekstrautstyr, og har en prislapp på 359.000 kroner. Foto: Olav Hoel

– Hvem vil du si denne bilen typisk passer for?

– Vi har solgt den til både familier og eldre. Eldre folk liker den fordi den er litt høyere slik at man kommer fint inn i bilen og slipper å sette seg ned i bilen. Samtidig føles den ikke stor å kjøre, slik at den faller i smak hos de fleste både på størrelse og opplevelse, sier Birgersson.

Bagasjerommet Foto: Olav Hoel
Anne Beth Mål Arntzen tester bilens baksete. Foto: Olav Hoel
Førersetet. Foto: Olav Hoel
Bilen har blant annet innebygget GPS. Foto: Olav Hoel
Testbilen Renault Kadjar er en såkalt Bose-edition, som har det meste av ekstrautstyr, og har en prislapp på 359.000 kroner. Foto: Olav Hoel
Anne Beth Mål Arntzen synes den nye Renault Kadjar BOSE Edition var en god bil å kjøre. Foto: Olav Hoel
Den nye Renault Kadjar BOSE Edition EDC Foto: Olav Hoel
Bilen bakfra Foto: Olav Hoel
Bilen Bakfra. Foto: Olav Hoel