Lyngdølen var tidligere markedssjef for eksport, men etter omstrukturering har han nå ansvaret for alt av salgs- og markedsaktiviteter i Norge, hvor Fibo selger klart mest.

– I prosent står det norske marked for 70–80 prosent av inntektene til konsernet. Så det at jeg blir markedssjef for Fibo her, gjør at jeg får større ansvar og det ser jeg fram i mot.

Det blir likevel ingen stor forandring fra tidligere, mener Hægeland.

– Det blir mye av det samme. Det handler om å profilere bedriften best mulig. Det innebærer blant annet deltakelser på messer, arrangere kundeopplegg og diverse annet.

Hægelands nye jobb kommer 16 år etter at han ble ansatt som Fibo sin første lærling i Lyngdal.

– Jeg kjenner bedriften godt og at har vært innom veldig mye. Jeg vil anse meg som en operativ markedssjef som deltar på mye.

I tillegg til å ha ansvaret for salgs-og markedsaktiviteter i Norge, vil Hægeland ha ansvaret for det amerikanske og canadiske markedet.