– Vi er strålende fornøyde med at så mange logga seg på første runde. Tilbakemeldingene har vært gode, og det er tydelig at næringslivet setter pris på en slik arena der de kan bli kjent med og lære av hverandre, uttaler Kristina Olsson Rogstadkjærnet, prosjektleder i Lister Nyskaping i en utsendt pressemelding.

«Digital kaffekopp for næringslivet i Lister» er en nettmøteserie som vil foregå annenhver uke. Den skal ta for seg aktuelle temaer og erfaringer fra lokale bedrifter, kommuner og andre organisasjoner. Arrangementet er et samarbeid mellom Lister Nyskaping, Innakva Klynge, SOWE (South West of Norway) og Lister Næringsforening, og er finansiert av Sørlandets kompetansefond. Målet er at næringslivet skal kunne dele erfaringer og kunnskap rundt bærekraft, omstilling og fornybar energi.

Tilbakemeldingene har vært gode, og det er tydelig at næringslivet setter pris på en slik arena der de kan bli kjent med og lære av hverandre.

Kristina Olsson Rogstadkjærnet

– Den digitale kaffekoppen bidrar til helt nye muligheter for å skape en delekultur på bærekraftsområdet som gjør alle bedrifter til vinnere, sier Hans Fredrik Grøvan i Lister Næringsforening.

Første bedrift ut i nettmøteserien var Agder Tunnelservice med Stian Homme. Han fortalte om hvordan Flekkefjord-bedriften tar grønn omstilling på alvor.

Karen Elene Thorsen, som står bak Sulten-appen og Instagram-kontoen «Fattig Student», deltar på torsdagens nettmøte. Foto: Pressebilde

I neste runde av den digitale kaffekoppen - allerede kommende torsdag - skal Arne Marthinsen fra Hausvik Energy Yard fortelle om arbeidet som er gjort for å sette Hausvik industriområde på kartet til havvindaktører i Norge og utlandet, samt fortelle om planene fremover.

I tillegg kommer Karen Elene Thorsen bak appen Sulten og Instagram-kontoen «Fattig Student». Hun skal dele hvordan hun og teamet hennes tenker rundt utvikling av appen Sulten, fremtidens arbeidsliv og hvordan influencere kan bidra til å løse klimakrisen.

– Det er viktig å ha en møteplass hvor vi kan bli kjent med hverandre. Vi har mange muligheter til å forsterke og reklamere for hverandre, men da må vi vite hva vi kan og hva vi kan levere av tjenester. Til dette er formelle og uformelle møter og samtaler viktige, sier Arne Marthinsen.