Klart at det er åpen kirke i Lyngdal - det er jo Guds hus der alle vi syndere er velkommen inn for å delta i gudstjenesten. Her forkynnes Guds ord rett i fra Bibelen, helt og rent. Her synges det lovsanger og takkebønner. Her kan vi gå til nattverd og be og ta imot Guds nåde og tilgivelse fra våre synder. Vi kan komme og bli bedt for og få Guds velsignelse for dagene som ligger foran. Dette er hva vi kaller åpen kirke og som gir både glede, trygghet og samhørighet.

Det er Guds hus for alle, uten unntak. Vi er alle velkommen. Men jeg gjentar: Det er Guds hus og skal behandles med ro og respekt for den Hellige Gud som vi vil tjene og ha daglig samvær med.

Det er Guds hus og skal behandles med ro og respekt for den Hellige Gud som vi vil tjene og ha daglig samvær med.

Men alle er velkommen til denne åpne kirken for å komme i kontakt med vår Frelser Jesus og komme til Ham med alt som tynger og er vanskelig og Han vil gi oss fred!

Alle som støtter Pride kan og må legge fra seg sine symboler utenfor kirka, det være seg flagg, plakater og rop.

Ellers vil jeg anbefale alle å lese en traktat av Øivind Benestad, daglig leder i Stiftlsen MorFarBarn: «10 grunner for ikke å delta i Pride paraden».

Og i tillegg et innlegg av Truls Olufsen-Mehus (verdipolitiker) om Pride og foreningen Fri som er hovedarrangør av Pride som avslutter innlegget med: «Vi har alle våre idealer, vår tids liberale og åpne samfunn krever at vi bøyer oss for normløsheten.»

I vår åpne kirke ønsker vi alle å komme i Guds nærhet og kun bøye oss for Ham  og det Bibelen står for. Han vil gi oss glede, fred og til og med tålmodighet.

Velkommen til kirka.

Hilsen

Asgerd Sandal